تبلیغات
پی آواز حقیقت - 70 راه حل-عادات نویسندگی-استفاده غلط از گروه های نویسندگی

قالب وبلاگ

هاست لینوكس

مرجع راهنمای وبلاگ نویسان

سفارش طراحی اختصاصی قالب وب سایت و قالب وبلاگ

طراحی وب

شارژ ایرانسل

فال حافظ


سه شنبه 16 اسفند 1390
ن : دانیال عبدالهی نظرات ()

70 راه حل-عادات نویسندگی-استفاده غلط از گروه های نویسندگی



بخش سوم از کتاب 70 راه حل برای اشکالات رایج در نویسندگی

3.استفاده غلط از گروه های نویسندگی

چرا این یک مشکل است؟!

نویسندگی یک حرفه  ی یک نفره است.نویسندگان زیادی امروزه بصورت دسته ای کار می کنند و هر روز همدیگر را می بینند و یا نوع دیگر که امروز رایج تر است گروه های نویسندگی اینترنتی است. از طرف دیگر من می خواهم از اهمیت گروهی کار کردن صحبت کنم و به این طریق می تواند مفید واقع شود، ولی در صورت استفاده نادرست تاثیر منفی خود را می گذارد. در واقع اگر یک نویسنده ی حرفه ای در گروه وجود نداشته باشد،چیزی شبیه این است که یک شخص کور،کورهای دیگر را رهبری کند. گاهی اوقات(در گروه های بد) اگر افراد گروه کنترل نشوند، ممکن است بهترین نویسنده ها هم افت کنند(گاهی آگاهانه و اغلب به صورت ناخودآگاه). چرا که آن ها تهدیدی برای اکثریت حاضر در جلسه هستند. علاوه براین، افراد وقت باارزش زیادی را برای نقد کردن و نقد شدن هدر می دهند. برای نوشتن رمان، گروه می تواند بسیار آزاردهنده باشد چراکه رمان یک پروژه  ی بسیار بزرگ و زمان بر است و برای یک گروه کار دشواری است که در یک زمان طولانی روی یک پروژه تمرکز کند و مسیر آن را دنبال کند.

راه حل: در مورد گروه های نویسندگی که می خواهید به آن ملحق شوید بسیار حساس باشید. وجود یک یا دو نویسنده حرفه ای یا نویسنده ای که کتابی منتشر کرده اند می تواند برای ارائه ی برخی راهنمایی ها و در راه درست نگه داشتن گروه بسیار کمک کننده باشد.یک گروه باید دارای قوانینی باشد برای بازداشتن اعضای آن از افسارگسیختگی و انحراف.

قاعده ای که می تواند مفید واقع شود این است که کسی حق نقد محتوا را ندارد، ولی سبک را می توان نقد کرد. این به این معنی است که موضوع هرکس برای نوشتن به خودش مربوط است و دیگران اجازه ی قضاوت در مورد آن را ندارند. قانون دیگر این است که نظرات مثبت و منفی را تعدیل کنیم. قانون دیگر این است که اظهار نظرها تخصصی باشد و فقط به "من از این خوشم نیامد" اکتفا نکنیم.

زمانی را که به یک گروه نویسندگی اختصاص می دهید با زمانی را که صرف نوشتن می کنید تعدیل کنید، به طوری که زمان دومی بیشتر باشد

یک گروه کوچک و منسجم به یک گروه بزرگ ارجحیت دارد.مطمئن شوید که گروه، با نوع نویسندگی شما هم راستا باشد و پراکنده نباشد. وقتی به کنفرانس یک نویسنده می روید، همه ی افرادی را که به کنفرانس می آیند به عنوان شریک های بالقوه ی نویسندگی در نظر بگیرید یا افرادی که می توانید با آن ها یک گروه کوچک،چه به صورت آنلاین و چه محلی تشکیل دهید. اگر عضو یک گروه نویسندگی هستید، تاثیر گروه را بر نوشتن خود ارزیابی کنید، چه از لحاظ خلاقیت و چه از لحاظ  تجاری. در صورتی که گروه نویسندگی از لحاظ احساسی نیازهای شما رابرآورده می کند، آیا اهداف اصلی خود گروه را نیز برآورده می کند؟