تبلیغات
پی آواز حقیقت - 70 راه حل-عادات(برای کار منتظر حال و لحظه مناسب می مانید)

قالب وبلاگ

هاست لینوكس

مرجع راهنمای وبلاگ نویسان

سفارش طراحی اختصاصی قالب وب سایت و قالب وبلاگ

طراحی وب

شارژ ایرانسل

فال حافظ


دوشنبه 14 فروردین 1391
ن : دانیال عبدالهی نظرات ()

70 راه حل-عادات(برای کار منتظر حال و لحظه مناسب می مانید)



بخش دهم از ترجمه کتاب 70 راه حل برای اشکالات رایج در نویسندگی

10.برای کار منتظر لحظه و حال مناسب می مانید

چرا این یک مشکل است؟!

اگر چه نویسندگی یک فرم هنری حسی است، ولی یک نوع تجارت هم محسوب می شود. بسیاری از افرادی که به تازگی شروع به کار می کنند، گمان می کنند که نویسندگی یعنی این که کار کردن فقط باید در حال و شرایط خوب باشد. ممکن است مدت زیادی منتظر بمانند. بسیاری از نویسندگانی که من با آن ها صحبت کرده ام می گویند نوشته هایشان در شرایط و حال مساعد با نوشته هایشان در شرایط نامساعد یکی است و فرق چندانی ندارد. با وجود اینکه بخش عمده ی کار نویسنده فکر کردن است برای این فکرها به او پولی داده نمی شود، بلکه به خاطر کلماتی که می نویسد به او پول می دهند.

راه حل:بنویسید.ساده به نظر می رسد. اما نویسنده ها زمان های بسیار زیادی را به هرکاری به جز کاری که عنوان این حرفه آن ها را ملزم به انجام آن می کند، اختصاص می دهند. یکی از بهترین عرصه ها برای نویسنده ها اینترنت است. وقتی که هنرهای نظامی درس می دادم،حال روحی دانش آموزان برای من مهم نبود و فکر می کنم در مورد نویسندگی هم همین طور باشد. وقتی خود را وادار به نوشتن کنید، بدون توجه به این که چه حالی دارید، متوجه خواهید شد که آن چه نوشته اید کیفیتی مشابه دارد، بدون توجه به حال و شرایط. وقتی این را برای خود یک عادت کنید که هرچه بیشتر و بیشتر بنویسید، متوجه خواهید شد که دیگر عادت هایی که شما را از نوشتن باز می دارند هم به تدریج رخت بر خواهند بست و بازده کار شما بالاتر می رود.

با وجود اینکه نویسندگی یک حرفه ی حسی است، باز هم یک حرفه است و شما هم باید مانند یک حرفه با

آن برخورد کنید. مثل هر کسی در هر حرفه ی دیگری باید طبق برنامه ی زمان بندی شده بلند شوید و به

سرکار بروید، بدون توجه به این که چه احساسی دارید

گاهی اوقات فقط باید طاقت بیاورید. البته در حرفه ی نویسندگی کارهایی در کنار نوشتن هست که اگر واقعا کار به شما فشار آورده می توانید انجام دهید. تحقیق و جستجو، بازاریابی، اطمینان از این که نوشته های شما در دستور کار است، آموزش دادن، کنفرانس، یادداشت هایی که در آینده با آن ها کار دارید، سمینارهایی که باید به روز شوند، تعیین چارچوب های کتاب های آینده، ویرایش کتاب هاب قبلی و غیره.