تبلیغات
پی آواز حقیقت - 70 راه حل-ایده ها(17.مخاطب خود را نمی شناسید)

قالب وبلاگ

هاست لینوكس

مرجع راهنمای وبلاگ نویسان

سفارش طراحی اختصاصی قالب وب سایت و قالب وبلاگ

طراحی وب

شارژ ایرانسل

فال حافظ


پنجشنبه 7 اردیبهشت 1391
ن : دانیال عبدالهی نظرات ()

70 راه حل-ایده ها(17.مخاطب خود را نمی شناسید)



17.مخاطب خود را نمی شناسید

چرا این یک مشکل است؟!

بسیاری از نویسندگان ارتباط خود را با کسانی که در سوی دیگر نویسندگی قرار دارند یعنی همان خوانندگان، قطع می کنند. این موضوع، ارتباط موثر  را از بین می برد.

ویراستار یا تصحیح کننده ای را برای کتاب خود انتخاب کنید که مخاطبان خود را می شناسد. این باعث می شود که شناخت مخاطب را در ذهن خود داشته باشید[1]

هر نوع نوشته ای،  برای قشر خاصی از خواننده ها نوشته می شود. یک نویسنده ی دستور العمل دستگاه ها، باید بداند خواننده ی دستورالعملش کیست. یک نویسنده ی مجله باید بداند چه قشری از مردم هدف  مجله هستند. نویسنده ی داستان های سبک های ویژه(داستان های سبک)، باید بداند کدام خوانندگاه جذب این این سبک می شوند.

راه حل: آخرین محصول انتشارات مورد نظرتان، یا پرفروش های سبکی که انتخاب کرده اید را مطالعه کنید. اگر می خواهید برای مجله بنویسید، همان مجله ها و تبلیغات کننده ها و مخاطبان اصلی را بررسی کنید. به عنوان یک نویسنده ی رمان، خیلی ساده می روم و مردمی را که کنار قفسه ها تجمع کرده اند، نگاه می کنم. امتحانش کنید.ببینید مردم چه طور کتاب انتخاب می کنند. چه چیزی آن ها را از خریدن باز میدارد؟ چه چیز چشم آن ها را می گیرد؟ طراحی جلدها؟ عنوان ها؟  پشت جلدی که داستان را به درستی توضیح داده باشد؟ بروید اینترنت و گروه های خوانندگی را ببینید. ببینید چه طور در مورد کتاب ها بحث می کنند و چه احساسی در مورد آن چه خوانده اند دارند.همیشه، همیشه در مورد مخاطب خود فکر کنید. در مورد آن چه می خوانند و آن چه دوست دارند بخوانند.

 

 

 



[1] اگر منظور از editor ویراستار باشد. چرا که ویراستار در کشور ما چنین جایگاهی ندارد