تبلیغات
پی آواز حقیقت - 70 راه حل- شخصیت پردازی(40.خلق یک ضدقهرمان ضعیف)

قالب وبلاگ

هاست لینوكس

مرجع راهنمای وبلاگ نویسان

سفارش طراحی اختصاصی قالب وب سایت و قالب وبلاگ

طراحی وب

شارژ ایرانسل

فال حافظ


پنجشنبه 1 تیر 1391
ن : دانیال عبدالهی نظرات ()

70 راه حل- شخصیت پردازی(40.خلق یک ضدقهرمان ضعیف)

کلمات کلیدی : داستان , ضدقهرمان , شخصیت , طرح ,


ترجمه چهلمین بخش از کتاب 70 راه حل برای اشکالات رایج در نویسندگی

40. خلق یک ضد قهرمان ضعیف

چرا این یک مشکل است؟!

طرح داستان یعنی یک شخصیت که یک مشکل را حل کند. در بیشتر موارد این ضدقهرمان است که مشکل را معرفی می کند.

بنابراین یک ضدقهرمان خوب، باید یک نقشه ی خوب داشته باشد

فرض کنیم ضد قهرمان قصد دارد فرت ناکس [1]را بدزد. قبل از این که کتاب را بنویسید، باید خودتان را جای ضدقهرمان بگذارید و به نقشه ای بپردازید که ضدقهرمان می خواهد به آن بپردازد. اگر شما به عنوان ضدقهرمان یک نقشه ی احمقانه داشته باشید، کتاب هم به نظر احمقانه می رسد و قهرمان برای متوقف کردن ضدقهرمان نه چندان باهوش ، قهرمان به نظر نمی رسد.

راه حل: با صرف وقت، در قالب ضدقهرمان خود بروید. فرض کنید شما ضدقهرمان هستید. دارودسته خود را جمع کنید و سپس نقشه ی شیطانی خود را برای هرکاری که می خواهید انجام دهید بسط دهید. می خواهید فرت ناکس را بدزدید. خوب. اولین چیزی که باید به آن فکر کنید این است. چرا؟انگیزه چیست؟ مطمئن شوید که قابل باور است. یک نقشه ی ماندگار و انجام پذیر را طرح ریزی کنید. یک نقشه ی هوش مندانه. نقشه ای که بتوان با آن در دنیای واقعی جان سالم به در برد. نقشه ای که اگر یکی از همسایه های شما آن را روی میز کارتان دید، پلیس اف بی ای بیاید و در خانه تان را بکوبد.



[1] Fort knox